دوشنبه ۱ بهمن ماه ۱۳۹۷
فارسی
English



نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی کیش 97
نمایشگاه بین المللی دریایی کیش با حضور ۲۳۰ شرکت خصوصی ودولتی و حضور ۱۸ شرکت بین المللی از هلند، آل...
اعزام هیئت تجاری به کشورهای هلند و فرانسه
به آگاهی می رساند اتاق بازرگانی ایران و هلند با همکاری اتاق بازرگانی ایران در نظر دارد هیئتی م...

لیست نمایشگاههای هلند سال 2018
دریافت لیست نمایشگاه ...
لیست نمایشگاههای هلند سال 2017
لیست نمایشگاههای هلند سال 2017 ...
لیست نمایشگاههای هلند در سال 2016
لیست نمایشگاههای هلند در سال 2016 ...

Iran




Netherlands

 
اخبار اتاق

مشتریان اروپایی کالاهای ایرانی

مشتریان اروپایی کالاهای ایرانی
کارنامه سه فصل تجارت ایران با اتحادیه اروپا از رشد بیش از 17 درصدی صادرات ایران به منطقه یورو حکایت دارد. داده‌های آماری جدید نشان می‌دهد که مهم‌ترین عامل در افزایش صادرات ایران به اتحادیه اروپا، افزایش صادرات سوخت‌های معدنی و روان‌کننده‌ها است.
در 9 ماه سال‌جاری میلادی ارزش تجارت ایران و اتحادیه اروپا از 15میلیارد یورو گذشت که نسبت به مدت مشابه در سال قبل میلادی 4.4 درصد افزایش یافته است.
فروش کالاهای ایرانی به اتحادیه اروپا افزایش یافت. آخرین آمارهای منتشر شده از تجارت ایران با کشورهای عضو اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که ارزش تجارت ایران و اتحادیه اروپا در 9 ماهه سال 2018 معادل 15.4 میلیارد یورو بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 4.4 درصد افزایش یافته است. از این میزان، صادرات کالایی ایران به این اتحادیه در 9 ماه نخست 2018 حدود 8.5 میلیارد یورو بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل میلادی 17.8 درصد افزایش یافته است. همچنین طی 9 ماه نخست 2018 ایران حدود 6.9 میلیارد یورو کالا از اتحادیه اروپا وارد کرده است که کاهش 8.5 درصدی واردات ایران از این اتحادیه در این بازه زمانی به ثبت رسیده است. به این ترتیب تراز تجاری با منطقه یورو به نفع ایران و معادل 1.6 میلیارد یورو است. براساس گزارشی که معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران منتشر کرده، مهم‌ترین عامل در افزایش صادرات ایران به اتحادیه اروپا در مدت زمان مذکور، افزایش صادرات سوخت‌های معدنی و روان‌کننده با مشارکت 16 واحد درصد است. از سویی عوامل مسلط در کاهش واردات ایران از اتحادیه اروپا طی 9 ماه نخست 2018 نیز عبارتند از: کاهش واردات سایر مصنوعات صنعتی با مشارکت 2.3 واحد درصدی» و «کاهش واردات ماشین‌آلات و تجهیزات حمل‌ونقل با مشارکت 2.2 واحد درصدی.
تاثیرگذارترین کشورها در رشد صادرات ایران به اتحادیه اروپا در مدت مورد بررسی نسبت به مدت مشابه سال قبل، دو کشور اسپانیا و ایتالیا بوده‌اند. بر این اساس، صادرات ایران به ایتالیا در 9 ماه سال 2018میلادی، 18.3 درصد رشد کرده است و به 2.6 میلیارد یورو رسیده است. صادرات ایران به اسپانیا در مدت مذکور 94 درصد رشد کرده است و به 1.9 میلیارد یورو رسیده است.
اما در مجموع 4 کشور اتحادیه اروپا، مشتریان عمده کالاهای ایرانی هستند. ایتالیا در بازه زمانی نام برده 2 میلیارد و 600 میلیون یورو کالا از ایران خریداری کرده است. صادرکنندگان ایرانی همچنین توانسته‌اند در 9 ماه نخست 2018، صادراتی به ارزش یک میلیارد و 900 میلیون یورو به اسپانیا داشته باشند. فرانسوی‌ها نیز یک میلیارد و 500 میلیون یورو کالای ایرانی را در این مدت زمان خریداری کرده‌اند. صادرات به یونان نیز معادل یک میلیارد و 100 میلیون یورو بوده است. از میان مقاصد صادراتی ایران در اتحادیه اروپا، دو کشور کرواسی و مجارستان توانسته‌اند بیشترین افزایش ارزشی خرید از ایران را در میان کشورهای این اتحادیه نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن خود کنند. بر این اساس کرواسی افزایش 142 برابری و مجارستان افزایش 36 برابری ارزش خرید از ایران را در 9 ماه نخست 2018 نسبت به مدت مشابه سال قبل در کارنامه تجارت خارجی ایران با اتحادیه اروپا ثبت کرده‌اند. اما بیشترین کاهش صادرات ایران به کشورهای اتحادیه اروپا در بازه زمانی مذکور متعلق به دو کشور هلند و بلغارستان است. صادرات به هلند در 9 ماه نخست 2018 نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 56 درصدی داشته و صادرات به بلغارستان با کاهش 46 درصدی مواجه شده است.
همان‌طور که اشاره شد طی 9 ماه نخست 2018، ایران حدود 6.9 میلیارد یورو کالا از اتحادیه اروپا وارد کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش 8.5 درصدی واردات ایران از این اتحادیه در این بازه زمانی به ثبت رسیده است. براساس این گزارش، مهم‌ترین عامل کاهش واردات ایران از اتحادیه اروپا طی 9 ماه 2018، کاهش واردات از فرانسه بوده است.
مبادی عمده وارداتی ایران از اتحادیه اروپا آلمان، ایتالیا، فرانسه و هلند هستند که در مدت نام برده، آلمانی‌ها توانسته‌اند 2 میلیارد یورو کالا به ایران بفروشند و در لیست عمده‌ترین مبادی وارداتی ایران قرار بگیرند. ایتالیایی‌ها یک میلیارد و 200 میلیون یورو کالا به ایران فروخته‌اند. همچنین واردکنندگان ایرانی توانسته‌اند در 9 ماه نخست 2018 کالاهایی به ارزش 735 میلیون یورو از فرانسه خریداری کنند. هلند نیز در همین مدت زمان، صادراتی به ارزش 604 میلیون یورو به ایران داشته است. در میان مبادی وارداتی ایران در اتحادیه اروپا، بیشترین افزایش صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل متعلق به لتونی بوده که توانسته نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد 2.8 برابری را در صادرات به ایران تجربه کند. همچنین واردات از اسپانیا نیز با رشد 70 درصدی روبه‌رو بوده است. از سویی بیشترین کاهش واردات از کشورهای صادرکننده کالا به ایران در اتحادیه اروپا، متعلق به کشور مالت با کاهش 86 درصدی صادرات در 9 ماه نخست 2018 نسبت به مدت مشابه سال قبل و قبرس با کاهش 62 درصدی صادرات به ایران در همین بازه زمانی است.
کالاهای عمده وارداتی و صادراتی
براساس آنچه در گزارش پیش‌رو آمده است، کالاهای صادراتی ایران به اتحادیه اروپا طی 9 ماه نخست 2018 شامل 5 گروه است. از این 5 گروه، 88 درصد صادرات متعلق به سوخت‌های معدنی و روان‌کننده‌ها است. همچنین موادغذایی، نوشیدنی و دخانیات 3 درصد صادرات را به خود اختصاص داده اند؛ کالاهای صنعتی طبقه‌بندی شده بر حسب مواد، سهم 4 درصدی از صادرات به اتحادیه اروپا را در اختیار دارند. مواد شیمیایی و سایر محصولات مرتبط نیز 3 درصد سهم صادراتی را از آن خود کرده‌اند. علاوه بر این، سایر کالاها 2 درصد صادرات ایران به این اتحادیه را طی 9 ماه نخست 2018 در اختیار گرفته است. در ترکیب کالاهای صادراتی ایران به اتحادیه اروپا طی 9 ماه نخست 2018 نسبت به مدت مشابه سال 2017 از سهم مواد غذایی، مواد خام و مواد شیمیایی کاسته شده و به سهم کالاهای صنعتی طبقه‌بندی شده بر حسب مواد و سوخت‌های معدنی افزوده شده است.
همچنین در این گزارش به 7 گروه کالایی وارداتی ایران از اتحادیه اروپا طی 9 ماه نخست 2018 اشاره شده است که بیشترین سهم در سبد واردات ایران براساس این گروه‌بندی متعلق به ماشین‌آلات و تجهیزات حمل‌ونقل بوده که 51 درصد واردات از اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده است. مواد شیمیایی و سایر محصولات مرتبط در این سبد، 18 درصد است و سهمیه کالاهای صنعتی طبقه‌بندی شده بر حسب مواد، 10 درصد رقم خورده است. مواد غذایی، نوشیدنی و دخانیات، 9 درصد واردات ایران را به خود اختصاص داده‌اند و محصولات صنعتی همگون توانسته‌اند 7 درصد سبد واردات را از آن خود کنند. مواد خام غیرخوراکی به جز سوخت نیز 2 درصد و سوخت‌های معدنی و روان‌کننده‌ها هم یک درصد از این سبد را شامل می‌شود. در ترکیب کالاهای وارداتی ایران از اتحادیه اروپا طی 9 ماه نخست 2018 نسبت به مدت مشابه سال 2017 به سهم سوخت‌های معدنی و روان‌کننده‌ها، مواد شیمیایی، کالاهای صنعتی و تجهیزات حمل‌ونقل افزوده شده و از سهم مواد غذایی و آشامیدنی، موادخام خوراکی و صنایع همگون کاسته شده است.
منبع خبر: ایرنا


تاریخ خبر: 970925
برگزاری کارگاه آموزشی "مدیریت فروش در شرایط بحران" اتاق بازرگانی ایران و هلند
آثار تاریخی‌فرهنگی هلند در تهران به نمایش در می‌آید
جلوه ای از تمدن ایرانی در هلند به نمایش گذاشته شد
اولین دامداری شناور جهان در هلند
تفاهم‌نامه همکاری در حوزه سلامت غذا بین ایران و هلند امضا شد
آرشیو
 
 



تغییر مکان موقت
اتاق بازرگانی ایران و هلند
آدرس: تهران،میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی،نرسیده به استادیوم شهید شیرودی، کوچه افشار، پلاک 8 طبقه چهارم
شماره تلفن و فاکس: 88381349
پست الکترونیک: Info@inbc.ir


"هشدار اتاق بازرگانی ایران و هلند در خصوص سوء استفاده از نام این اتاق"
بارها مشاهده گردیده كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان سوء استفاده از عنوان "اتاق بازرگانی ایران و هلند"، اقداماتي انجام داده اند كه لزوماً مورد تأييد این اتاق نيست.
برهمين اساس، شايسته است در مورد صحت و اصالت فراخوان‌هاي مختلفي كه درباره اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن که تحت نام "اتاق بازرگانی ایران و هلند" و يا با ادعاي همكاري این اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام به عمل آید. لازم به یادآوری است سوء استفاده از نام "اتاق بازرگانی ایران و هلند" قابل پيگيري حقوقي بوده و استفاده از این حق برای اتاق محفوظ می باشد.



تبلیغات
 



فارسی - English - عضویت - ورود اعضاء
تماس با ما - عضویت آنلاین

کلیه حقوق وب سایت، برای اتاق بازرگانی ایران و هلند محفوظ می باشد. استفاده از مطالب وب سایت، پیگرد قانونی دارد
طراح: روزبهان یوسفی